Kameravarustuksesta

Aloittaja Mikko Pätäri, 22.01.2001, 07:29:35

« edellinen - seuraava »

Mikko Pätäri

Kuten jo jossain aiemmassa threadissa taisin mainita, oma valokuvausvarustukseni on suhteellisen säälittävää tasoa. (Pentaxin 70mm Zoomikompakti, jolla saa kyllä ihan kivoja kuvia, mutta enemmänkin tuurista kuin taidosta kiinni...)

Olenkin tässä jo pidemmän aikaa suunnitellut kunnon järjestelmäkameran hankkimista, ja ajattelinkin kysäistä olisiko teillä muilla mitään suosituksia? Entä millaiset varusteet itsellänne on?

Antti Ruusu

#1
Siis sehän riippuu ihan minkä hintasta kameraa etsit... jos raha ei oo esteenä niin eiköhän jostain kunnon kamera liikkeestä saa jonku mukavan "pelin". Itse "suosittelisin" samaa mitä Sami, tosin mulla ei oo henkilökohtaisia kokemuksia mutta onhan se ihan hyvä perus kamera. niin ja siitä yö kuvaksesta että se  "yö kuvaus toiminto" on ihan soopaa osta vaan kunnon alusta/jalka ja säädä kameraan pitkä valotus aika niin tulee toi tarkkoja yö kuvia.

Heikki Helen

#2
Itselläni on Canon EOS 500 N, ja siihen sopii samat objektiivit kuin EOS 300:een, jota Sami suositteli. Tosin jos ostat käytetyn kameran, EOS 500:n saa paljon halvemmalla...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Mikko Pätäri

#3
Hmm...mitenköhän olin niin sokea, etten huomannut, että tuossahan olikin jo thread "Minkälaisia kameroita?"
Anyway, kiitoksia kaikille.

Last modification: Mikko Pätäri - 01/24/01 at 06:10:53

Kenny Leong

#4
Sami Takala: Ei se Canonin(itselläni Ei Osaa Sanoa 500nörtti) yökuvausohjelma olekaan hyvä kun kuvataan laivoja tms. Ennemminkin se sopii henkilökuvauksiin pimeällä tai kun kuvataan jotain henkilöä vastavaloon. Salaman kantomatka kun on vain 4-7 metriä filmin ISO(herkkyys) luvusta huolimatta.
Kamera jalustalle ja pitkällä valotusajalla naps. Jos laiva liikkuu ja ottaa pitkällä valotusajalla jalustalta niin on se vaara että laivasta tulee menevän näköinen....U know...kuin se liikkuisi vauhdilla...yksityiskohdat häviää mutta muuten kuvasta tulisi aika taiteellinen.

Marko Stampehl

#5
Heippa !
Itse voin ensin suositella vaan, että ostaisit itsellesi zoomin, joka kattaa vähintään 28-200, tai 28-300 milliä. Omasta kokemuksesta voin kertoa ettet tyydy objektiivivaihdon hektiikkaan, kun joku hieno ja jopa ainutlaatuinen hetki ja laiva sattuu olemaan. Vaihdoin heti kameraostoni jälkeen Tamron 28-200seen, ja nyt vaihdoin Sigma:n 28-300:seen. Yhdistelmääni kuuluu EOS 50E, joka voin lämpimäsi suositella senkin, ainakin jos haluat ottaa useammat kuvat samasta laivasta samassa hetkessä. EOS 50E ottaa 2,5 kuvia sekunnissa, joten sillä saa hyin helposti kaksois, tai kolmoisnegat otettu.

Usein saa Canonin EOS kamerat (ainakin täällä Saksassa) ns. paketissa joko Tamronin tai Sigman zoomilla. Tai sitten ostat molemmat käytettyinä.

Marko
Ich fotografiere, also bin ich!