Merenkulku > Muu merenkulku

Luoteis-ja Koillisväylästä

(1/30) > >>

Janne Koskinen:
http://www.shipgaz.com/magazine/issues/2008/16/article3.php

SST aiheesta; mielenkiintoisia vaihtoehtoja varsinkin, kun tonnisto ja niiden kuljettamiseen tarvittava "crew" ovat kortilla nykypäivänä. Kanadalaiset tosin ymmärrettävistä syistä ovat olleet kovin kriittisiä käytettävän tonniston ja ajankohdan suhteen Luoteisväylällä.

Anssi Krooks:
Napa-alueiden jäätilannettahan voi seurata päivän viiveellä esimerkiksi täältä: http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/
Data on peräisin Nasan ICEsatista / muista kaukokartoitussatelliiteista.

Teemu Malinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 02.09.2008, 09:43:15 ---http://www.shipgaz.com/magazine/issues/2008/16/article3.php

SST aiheesta; mielenkiintoisia vaihtoehtoja varsinkin, kun tonnisto ja niiden kuljettamiseen tarvittava "crew" ovat kortilla nykypäivänä. Kanadalaiset tosin ymmärrettävistä syistä ovat olleet kovin kriittisiä käytettävän tonniston ja ajankohdan suhteen Luoteisväylällä.

--- Lainaus päättyy ---

ko. artikkelihan käsitteli pikemminkin pitkän aikavälin mahdollisuuksia napajään arvioituun kehitykseen perustuen. Kalustoahan saa aina tilaamalla, varsinkin kun tämän hetkinen tilaussuma on purettu. Miehistöt ovatkin toinen juttu.

Timo Tuomivirta:
Saksalaisyhtiö aloittaa rahtikuljetukset sulaneella Jäämerellä

Saksalainen laivanvarustamo Beluga Shipping on lähettänyt kaksi rahtilaivaa Siperian pohjoispuolitse kulkevalle koillisväylälle. Kyseessä olisivat ensimmäiset rahtilaivat, jotka kulkevat väylän läpi yhden kesän aikana!

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/08/saksalaisyhtio_aloittaa_rahtikuljetukset_sulaneella_jaamerella_946184.html?origin=rss

Lauri Vuorinen:
Mitä ihmettä, väylän läpi ovat kulkeneet yhden kesän aikana neuvostoliittolaiset laivat, venäläiset laivat, latvialaiset laivat ja vieläpä pari suomalaistakin laivaa (Lunni ja Uikku)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta