Kristina Regina peruutti Punaisenmeren matkansa!

Aloittaja Miran Hamidulla, 10.10.2001, 16:05:49

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Eilinen Kymen Sanomat kertoi, että Kristina Regina on päättänyt peruuttaa Punaisenmeren risteilynsä. Syynä tähän on alueen poliittinen tilanne. Punaisenmeren sijasta Kristina Regina suuntaa nyt Kanarialle risteilemään.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#1
Kanarialle? Minne päin sinne? Vai kiertääkö Regina kaikki saaret sielä? Mitkä satamat?

Fiksua onkin seilata turvallisemmilla vesillä kuin mennä sinne missä veri on kuumaa.

Mikko-Oskari Koski

#2
Yllätys olisi ollut, jos näin ei olisi käynyt. Vaikka Regina ei välttämättä olisi mikään sotatoimenpidekohde ollutkaan, niin sen olisi kuitenkin ollut vaikeampi saada täyttä pokaa tuollaisille reissuille.

Eri asia on, kuinka monet Punaisenmeren reissun varanneet haluavat vaihtaa sen Kanarian risteilyyn. Kuuluihan suunniteltuun talviohjelmaan mm.retkiä Luxoriin ja pyramideille sekä mahdollisuus sukeltaa Punaisessameressä, joka on Atlanttia kirkasvetisempi.
Kuten tunnettua, Kanarialla on joulu-tammikuussa pasaatituulten vaihtelun takia melko vilpoisaa. Ilmatar kiersi tämän tosiasian ajamalla vuosina -78-80 operoidut Siljan etelänristeilyt keskitalvella Afrikan rannikkoa myöten Kap Verdelle asti. Mutta jos Reginan ohjelma venytettäisiin sinne asti, olisi aikatauluja ja myös hintoja fixattava niin rajusti, ettei lähtijöitä välttämättä enää löytyisi.

Toivottavasti Kristina Cruises kuitenkin selviää tilanteesta ja me suomalaiset saamme pitää ainoan todellisen matkustajaristeilylaivamme. 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

laivat

#3
Kristina Reginan risteilykohteet Kanarialla ovat Gran Canarian Las Palmas, Lanzaroten Arrecife, Fuerteventuran Puerto del Rosario, Teneriffan Santa Cruz de Tenerife sekä La Palman Santa Cruz de la Palma.

wirrankoski

#4
Osoittaa tervettä itsesuojeluvaistoa yhtiöltä pysyä nyt pois Punaiselta mereltä, ja varsinkin noista ählämsählän arabimaista, joihin myös Israel lukeutuu - sanokoon kuka hyvänsä ja mitä hyvänsä!!!!

Rami

Mikko-Oskari Koski

#5
Pysykäämme Rami ULKOMINISTERIMME viitoittamalla tiellä! Sitäpaitsi mitä muutakaan Israelin laajentumispyrkimys on kuin Hitleriltä opittua linjaa "Lebensraumia paremmalle kansalle"... No tää taisi mennä vähän ohi aiheesta...

Noista Kanariankeikoista tuli mieleen, että onko todella niin, ettei siellä ole Ilmattaren ja Finnstarin lopetettua omat keikkansa keväällä -80 todellakaan käynyt suomalaisia risteilyaluksia? Eurosunia kun ei sellaiseksi oikein kannata laskea eivätkä 2-mastolatvapurjekuunari Tradewindin pari talvikeikkaa -90-luvulla oikein taida täyttää risteilylle asetettavia vaatimuksia (vaikka miehistö joutuikin huhkimaan siellä päivät pitkät).
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Miran Hamidulla

#6
Eivätkös nuo Ilmatar ja Finnstar käyneet myös Afrikassa ja jompikumi tai molemmat taisivat ylittää myös Päiväntasaajan vai olenko väärässä? Tuo KC:n johtaja nimittäin väitti UL 100:ssa, että KR olisi ollut ensimmäinen Euroopan ulkopuolelle risteilellyt risteilyalus kautta aikojen jos se olisi päässyt Punaisellemerelle. Mutta jos Ilmatar ja Finnstar ovat käyneet Afrikassa niin silloin Kristina Cruisen johtajalta on päässyt sammakko suustaan tai hän on kolonialisti joka uskoo Afrikan vieläkin kuuluvan eurooppalaisille ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Aleksi Lindström

#7
Juu itsekkin rupesin heti miettimään Finnstaria tämän Kristina Cruisesin toimitusjohtajan (nimi!) kommentin jälkeen, koska Finnstarhan oli niin aito risteilijä että ei paljoo paremmaks voi pistää!  :D

Eerik Laine

#8
Uusimman Kristinan Cruisesin "Terveiset Ulapalta" lehden pääkirjoituksessa Mikko Partanen kertoo että "Vakuutuslaitoksen varovaisuus ei antanut enää mahdollisuutta suomalaiselle laivalle aloittaa liikennöintiä Egyptin ja Jordanian alueelle"..

Eli ilmeisesti Kristina Cruises olisi itse halunnut ajaa risteilyt kaikesta huolimatta... :P

Mikko-Oskari Koski

#9
Tottakai KC olisi halunnut ajaa Punaisenmeren keikkansa, eihän se ole sotatoimialuetta ja sitäpaitsi mukaan oli varmaan tulossa paljonkin sellaisia asiakkaita, joita korvaava Kanarianohjelma ei kiinnosta pätkääkään. Lisäksi lyhyellä varoitusajalla toteutunut korvaava ohjelma oli hintatasoltan pakko ainain tietyssä määrin dumpata, mikä tietenkään ei tee hyvää millekään varustamolle. Polttoaineen hintatason heilahteluista puhumattakaan...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950