Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
13
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 19.10.2020, 12:35:41  »
Tavallaan tuon Eco-nimen ymmärtää (vaikka tuo Railship-tyylinen järjestysnumeroilla nimeäminen silti hämmentääkin), sillä sarjan Grimalditkin saavat tyypillisen Eurocargo/-ferry etuliitteen sijaan Eco-etuliitteen. Sarjan ensimmäinen alus Eco Valencia on nyt luovutettu.

https://maritimedanmark.dk/Mobil/?Id=44562

Laitoin silti tähän viralliseen topiciin, vaikka minusta sopisi yhtä hyvin tuon "Rumimmat laivat" -topicin alle...  ::)
14
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 19.10.2020, 11:17:32  »
Sevmorput on kääntynyt päiväntasaajan jälkeen takaisin pohjoiseen ja nilkuttaa kotia kohti 6-7 solmun nopeudella. Pelkän AIS-datan perusteella on mahdotonta tehdä mitään johtopäätöksiä, mutta väistämättä tulee mieleen jonkinlainen toimintahäiriö aluksen ydinvoimalaitoksessa, koska tämänhetkinen nopeus on jotakuinkin linjassa sen kanssa, mihin alus kykenee dieselkäyttöisen apukattilansa turvin.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 18.10.2020, 21:47:09  »
Enempää juuri näiden mallisia E-Flereitä ei tule, koska uudisrakenteille tulee uusia SOLAS-vaatimuksia vuodenvaihteessa. Jos lisää tilataan, ne pitää suunnitella ainakin osittain uudelleen.

E-Flexer seiskasta ja kasista ei ole vielä varmaa tietoa mihin ne ovat tulossa. Karlskrona–Gdynian lisäksi on arvuuteltu myös Göteborg–Kieliä ja jopa sitä, että 7 ja 8 korvaisivat Estridin ja Eddan (mihin ne sitten menisivät?). Karlskrona–Gdynian osalta muutoksia tulee joka tapauksessa; (Helsingissä rakennettu) Stena Baltica taidettiin jo palauttaa Brittany Ferriesille, joten varmaankin joku Visentineistä menee sille linjalle.

Laganin ja Merseyn muutostyöt saattavat olla myös koevedos näille muutostöille; Stenallahan on aikamoinen läjä Visentenejä, ja jos nämä kaksi toimivat hyvin muutostöiden jälkeen saatetaan vastaavia nähdä lisää vaikka kuinka paljon...
16
Vapaa keskustelu / Vs: Ylläpito tiedottaa
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 18.10.2020, 21:06:31  »
Ongelman jäljittäminen jatkuu, mutta valitettavasti se on osoittautunut odotettua vaikeammaksi. Käyttäjiltä saatujen tietojen ja omien kokeilujeni perusteella vika poistuu, mikäli virheilmoitussivulta palaa takaisin ja tämän jälkeen päivittää (refresh) sivun.

Näin sivuhuomautuksena HTTPS on nyt pakotettu päälle tietoturvan parantamiseksi.
17
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 18.10.2020, 19:51:56  »
Botnica on jättänyt Kanadan taakseen ja on kotimatkalla kohti Tallinnaa, jonne jäänmurtajan odotetaan saapuvan marraskuun alussa.
18
Heimdalin nimeä ei välttämättä tarvitsekaan muuttaa, sillä sehän on skandinaavisen mytologian mukainen, kuten Baldurkin. Ja jos varustamo on ottanut linjan suosia alustensa alkuperäisiä nimiä, se on yksi peruste lisää. Tosin Meritien aluksista Stella kaipaisi nimeensä jotain täydennystä, koska sekaannusvaara FinFerriesin niinikään Saaristomerellä operoivan samannimisen aluksen kanssa on.
Mutta Bon Marin de Serk-nimistä yhteysalusta on kyllä hiukkasen vaikea kuvitella Suomen saaristoliikenteeseen.
19
Matkustaja-autolautat / Vs: Autolautta Pielinen myynnissä
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 16.10.2020, 07:22:19  »
Pielinen on näemmä saapunut Visbyyn. Näkyy sataman webkamerassa. http://www.webbkameror.se/webbkameror/gotlandskommun/visbyhamn_2_640.php

Edit. Lähtenyt jatkamaan matkaa 15.10

Joo, tätä matkaa on ollut mielenkiintoista seurata. Oli liki pari vuorokautta Visbyssä ilmeisesti huonojen sääennusteiden vuoksi, eikä ihme, koska laivalta kuvatussa videossa keinuu aika huimasti jo kevyemmälläkin merenkäynnillä. Nyt ollaan jo melkein Bornholmin pohjoispuolella.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 16.10.2020, 00:19:11  »
Kolmas e-Flex eli Brittany Ferriesille rahdattu Galicia, on saapunut Eurooppaan. Se aloittaa liikennöintinsä Englannin, Ranskan ja Espanjan välillä näinä päivinä, ellei ole jo aloittanutkin -Marinetrafficin mukaan purkki on juuri nyt Santanderissa, mikä viittaisi toimeen tarttumiseen.
Myöskään Stena Emblaa ei ainakaan virallisen tiedon mukaan tarvitse enää odotella pitkään. Aluksen olisi määrä saapua Birkenheadin ja Belfastin välille vielä kuluvana vuonna.

Alusten 7,8 ja 9 kölinlasku on tehty. Ysi on siis Brittanyn kolmas lautta, kaksi muuta Stenan ilmeisesti omaa Karlskronan ja Gdynian väliään silmällä pitäen rakennuttamia. Itselleni on epäselvää, kuinka monta lunastamatonta optiota vielä on, tai onko koronakriisi muuttanut tilannetta siten, että niiden on annettu raueta?
https://www.sjofartstidningen.se/kolstrackning-av-tre-e-flexers-pa-samma-dag/?fbclid=IwAR2ctqtVOI5YPV0AWizYv9JHq2FaoTnwNqXogVI-i2lk1Eq9SDGioxbQiqY

Eddan ja Emblan tieltä Irlanninmereltä väistyvät visentinit Stena Lagan ja Stena Mersey peruskorjataan ja suurennetaan, kuten edellä mainittiin. Alukset tulevat ensi vuonna Ventspilsin ja Nynäshamnin välille, mikä lienee omiaan lisäämään linjan volyymejä sekä rahti- että matkustajasektorilla. Olisi aika omituista, jos Stena ei parantaisi myös Latvian ja Saksan välisen reittinsä valmiuksia siirtämällä siihen esimerkiksi Stena Flaviaa ja mahdollisesti jotain Brittanylle rahdatuista sisaraluksista, jotka palautunevat omistajalleen sitä mukaa kuin Kiinasta tulee uutta rahdattua rautaa tilalle.
Tässä linkissä kuvaa Laganin pidentämisestä.
https://www.sjofart.ax/nyheter/stena-starker-pa-ostersjon
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10