Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 03.01.2021, 21:13:24  »
Onkohan Mariellan myynti edistynyt, kun MCL ilmeisesti on aloittamassa autolauttaliikennettä Tangerin ja Motrilin välillä ja kun katsoo varustamon sivuilta kuvia vaikkapa hyteistä https://mcl.ma/services-a-bord/#1598350263818-25541bba-f55b tai ravintoloista https://mcl.ma/services-a-bord/#1598350263820-a11388b3-cdce näyttää ne osittain melko "vikingmäisiltä" vaikka kaikilta osin ei Mariellaan täsmääkään.

Ei kai noista hyteistä täsmää kuin toi C4? Q3 (aika hieno budget-hytti muuten :) ) on Gracelta, loput ei vaikuta Vikingin aluksilta lainkaan.

EDIT: Ei muuten C4:kään vastaa Mariellaa vaan on Kroatian sisarusten C4:ää vastaava pienin muutoksin (ikivanha kuva?). Voisi siis olla mikä tahansa niistä. Lisäksi Gracen kuvia oli enemmänkin tuolla sivustolla, eli lähinnä vaikuttaa että kuvat on muutenkin huijausta.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 03.01.2021, 20:44:45  »
Vikingin pitäisi toki pörssiyhtiönä tiedottaa nopeasti kun kauppa tehdään. MCL:llä on liikennöintilupa Marokon viranomaisilta, mutta kaikki muu on spekulaatiota.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Keinonen 03.01.2021, 18:58:39  »
Onkohan Mariellan myynti edistynyt, kun MCL ilmeisesti on aloittamassa autolauttaliikennettä Tangerin ja Motrilin välillä ja kun katsoo varustamon sivuilta kuvia vaikkapa hyteistä https://mcl.ma/services-a-bord/#1598350263818-25541bba-f55b tai ravintoloista https://mcl.ma/services-a-bord/#1598350263820-a11388b3-cdce näyttää ne osittain melko "vikingmäisiltä" vaikka kaikilta osin ei Mariellaan täsmääkään.
94
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2020-2021
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 03.01.2021, 13:02:04  »
Ja nyt myös Protector suuntaamassa Saimaalle ja ilmeisesti avustaa suoraan ms Ninaa kohti Siilinjärveä. Eli Protector olisi pohjois-saimaalla, Calypso idässä ja Meteor kanavan alueella.
95
Kokkomaa ei ole enää Savolaisen ja Fagerroosin bisnes, vaan asialla tuntuu olevan Virossa toimiva Euro Work-yritysrypäs. Siis sama toimija, joka vaikuttaa myös Sipoon ja Porvoon saaristolinjoilla. Operaattorin nimeksi on tällä kertaa tempaistu Coast Line, jonka toimipaikka on samainen Pörtö (Pirttisaari) kuin Pörtölinellakin. Puhelinnumero sentään on eri.

Jotenkin tässä väkisin syntyy seuraavanlainen ajatuksenjuoksu:
Meritie on voittanut Nauvon pohjoisen linjan kilpailutuksen pelkän hinnan perusteella, ja huomannut sitten joutuvansa todella tekemään investointeja, jotta myös pystyisi asiallisesti hoitamaan sen. Kun on ilmaantunut ostaja, joka on huolinut paketin sellaisenaan, siis liikennesopimuksen ja siihen ainakin päällisin puolin katsottuna epäkelvon aluksen, ja suostunut tästä kokonaisuudesta vielä maksamaankin sen, mitä Meritien tyypit ovat siitä kehdanneet pyytää, on kauppa ollut selvä.
Tämä on täysin laillinen etenemismuoto. Onnea vaan matkaan Kokkomaalle, sitä se nimittäin valitettavasti tarvitsee!
96
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 02.01.2021, 18:37:40  »
Oheisen Finnlinesin reittimuutoksen vuoksi Finnsea näyttää ulosvuokratun joko emoyhtiölle tai jollekin toiselle operaattorille, ja on AIS mukaan lähdössä seuraavaksi Espanjan Välimeren rannikolla sijaitsevaan Saguntoon.
Finnsea tekee paluun Finnlinesin omaan liikenteeseen pitkän emoyhtiö Grimaldille tehdyn Välimeren keikan jälkeen. Se käy ensin Gdanskissa telakalla (myös Finnbreeze on tammikuun alun Gdanskissa telakalla), jonka jälkeen Finnlinesin aikataulujen perusteella aloittaa vanhalla tutulla Pohjanmeren ja Biskajan reitillä kuun lopulla.
97
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 02.01.2021, 16:45:25  »
AH ja kotkalainen Merikuriiri - Sea Courier Oy ovat aloittaneet yhteistyön ja muodostaneet yhteisvarustamo Sea Courier OÜ:n.

Lisää kertoo AH omilla nettisivuillaan.

Onko muuten jollakulla tietoa ruotsalaishinaaja Boresta, jonka AH sai/osti samalla, kun Kullen päätyi Ruotsiin? Jonkun sivuston mukaan olisi päätynyt Tallinnaan, mutta en ole nähnyt sitä fleet listissä.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 02.01.2021, 16:39:58  »
Aalto on saanut Pansiossa uuden nimen Kokkomaa, ja on näemmä vuodenvaihteessa korvannut Falkön Nauvon pohjoisen reitin aluksena. Eli taas korvataan vanha (1976) vielä vanhemmalla (1966). Falkö on siirtynyt Maarianhaminaan pitämään seuraa vara-aluksina oleville Antonialle, Rosala II:lle ja Bärölle.
99
Muut alukset / Vs: Maailman suurin konttilaiva
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 31.12.2020, 20:34:33  »
Kuulostaa aika hurjalta projektilta, sillä päivävuokra tuon kokoisille aluksille tulee olemaan aika suuri.
Rahtimarkkinathan eivät tunnetusti ole stabiilit.


100
Matkustaja-autolautat / Onnettomuus Finntraderilla
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anukka 31.12.2020, 20:05:52  »
https://travemuende-aktuell.de/artikel/24650-Zugmaschine-mit-Gefahrgut-beim-Entladen-verunglueckt.html

Ilmeisesti ramppi lautalla on pettänyt kun on siirretty sääkannella olevaa perävaunu/säiliötä ja auto on jäänyt aika hurjan näköiseeen asentoon... onneksi kuljettaja selvisi ilman vakavampaa loukkaantumista eikä säiliö ole vuotanut.

Linkki uutiseen korjattu toimivaksi. -Tuomas/Ylläpito
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]