Henk. koht en usko nykyistä tiukemman valvonnan olevan avain foorumin ongelmiin. Tiukka valvonta johtaa tietynlaiseen kyttäysmentaliteettiin ja asiallisetkin viestit saattavat jäädä kirjoittamatta jos kirjoittaja ei ole täysin varma asiastaan. Missään nimessä en kannata "must Tallink on shitti firma!1" viestien armeliaampaa kohtelua. Sen sijaan uudet käyttäjät, jotka esmes. aloittavat tietämättään ketjun jo käsitellystä aiheesta ansaitsisivat kenties hellemmän kohtelun - ennenkaikkea muilta käyttäjiltä, ei niinkään moderaattoreilta. Foorumeilla vuodesta 2002 asti luuhanneet ovat epäilemättä ehtineet käsitellä jo kaikki aiheet meren ja taivaan väliltä, mutta vuonna 2006 liittyneet ovat missanneet nämä ketjut.
Itse kun olen vanhoja ketjuja lukenut, silmiinpistävintä on mielestäni ollut rennompi tunnelma ja suhtautuminen mm. lievästi asian vierestä kirjoittamiseen ja humoristisiin kommentteihin. Tämä kuva saattaa toki olla aivan väärä, koska puhun ketjuista jotka on kirjoitettu ennenkuin itse foorumille liityin. Silti tuntuu siltä, että jossain vaiheessa foorumeilla on vedetty kollektiivisesti pipo turhan kireälle. Sitä en osaa sanoa kuinka asiaa voisi auttaa.