Mariella "testaa"Tallinnan

Aloittaja Ari-Jukka Perkiomaki, 27.11.2013, 13:13:34

« edellinen - seuraava »

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.12.2013, 21:42:19
Ja mitä tulee risteilyvieraiden oleskeluun laivalla, ei sellaiselle nykyäänkään oikeastaan ole mitään perusteita. Periaatteessahan varustamolla olisi oikeus heittää henkilöstön ulkopuoliset ihmiset laivasta ulos tiettyyn kellonaikaan mennessä ja ruveta ottamaan heitä taas sisään lähtöajan lähestyessä (en tiedä, miksi näin ei HEL-STO-linjalla toimita).

Olisiko se peruste tarjota maksavilla asiakkaille hyvää palvelua? Ihan outo ja vieras ajatus? ::)

En muuten löytänyt tuota tietoa Viking Linen sivuilta, kun sitä joskus etsin, ehkä se jossain siellä on.


Pasi Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.12.2013, 21:42:19
Ja mitä tulee risteilyvieraiden oleskeluun laivalla, ei sellaiselle nykyäänkään oikeastaan ole mitään perusteita. Periaatteessahan varustamolla olisi oikeus heittää henkilöstön ulkopuoliset ihmiset laivasta ulos tiettyyn kellonaikaan mennessä ja ruveta ottamaan heitä taas sisään lähtöajan lähestyessä (en tiedä, miksi näin ei HEL-STO-linjalla toimita). Myyntiähän laivalla ei ainakaan Suomen tai Ruotsin satamissa saa edes olla ja peliautomaatikin ovat kiinni. Lankkujen valvontakin vaatii moneksi tunniksi ylimääräisen työntekijän sekä terminaaliin että laivalle.

Laivoilla on päivisin myös yritys- ja muita kokousasikkaita joita varten joutuu kuitenkin pitämään "ovet auki" koko päivän. Näiden yritysasiakkaiden tuomista euroista kumpikaan varustamo ei varmaankaan halua luopua.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.12.2013, 21:42:19
Jos alus HEL-MHQ-STO-linjansa ohessa tekisi HEL-TLL-keikkoja -- siinä pitäisi olla kaksi toisistaan riippumatonta myymälä- ja tuotejärjestelmää. Sitä en tiedä, koskeeko tämä ravintolamyyntiäkin -luultavasti koskee.
Jos oikein muistan, niin ravintolamyynti on verovapaata laivoilla myös EU:n sisäisillä linjoilla.

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 09.12.2013, 22:53:02
Kuinka Princess Anastasian hinnat suhtautuvat kun ajetaankin Helsingistä Tukholmaan, joka lienisi kalliimpaa kuin verovapaat Pietari-Helsinki, Tallinna-Pietari tai viron maahinnoin Tukholma-Tallinna. Vaihdellaako hintoja matkalla vai kuinka, eikö tuokin vaatisi kahta eri myymälää?
Laivalla on vain yksi myymälä ja siellä ei vaihdella hintoja matkalla.. kaikki on koko ajan törkeän kallista.

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 09.12.2013, 22:53:02
Sitten ajatukseen, että uusi korvaa Mariellan ja Mariella Tallinnan linjalle, eikö se aina ole ollut Gabriella joka näitä abiristeilyjä on ajanut, oliko tämänkuinen oikeasti Mariellan eka käynti ikinä Tallinnassa?
Ei ollut, kesällä 1996 Mariella ja Isabella kulkivat reittiä Tukholma-Helsinki-Tallinna. Taisivat tosin silloin ajaa Muugaan, joten tämänkuinen lienee ollut Mariellan ensivisiitti Tallinnan matkustajasatamaan.

Petteri Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 10.12.2013, 01:07:26
Taisivat tosin silloin ajaa Muugaan, joten tämänkuinen lienee ollut Mariellan ensivisiitti Tallinnan matkustajasatamaan.

Syksyllä 2000, kun Viking Line päivitti kaikki laivansa (Rosellaa lukuunottamatta), Mariella ajoi Tallinnan risteilyt Cinderellan telakoinnin ajan. Olisiko ollut parisen viikkoa tuolla reitillä.
Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata.
(Mae West)

Joni Huopana

Ei suinkaan, sillä Mariellahan oli pitemmänkin ajan linjalla Cinderellaa tuuraamassa muistaakseni 2000 syksyllä.

Risto Hartikainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.12.2013, 21:42:19
...ja peliautomaatikin ovat kiinni.
Tämä vain Ruotsin päässä eikä sillä ole mitään tekemistä EU-säännösten kanssa vaan se on puhtaasti Ruotsin arpajaisvalvontaviranomaisen eli Lotteriinspektionenin määräys. Se pohjautuu Suomen ja Ruotsin valtioiden 1970 -luvulla tekemään laivapelisopimukseen joka mahdollisti laivojen peliautomaattien aukipitämisen Ruotsin aluevesillä aikana jolloin raha-automaatit olivat Ruotsissa kielletty.