Kirjoittaja Aihe: Luoteis-ja Koillisväylästä  (Luettu 161018 kertaa)

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1869
Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Vastaus #135 : 08.01.2021, 01:22:36 »
Netin syövereistä löytyi peräti 12 minuutin mittainen video atomirahtilaiva Sevmorputin taannoisesta potkurivauriosta:

https://youtu.be/QvmNuZONRBU
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2070
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Vastaus #136 : 11.01.2021, 23:07:31 »
Ja sitten viilataankin taas pilkkua:

"Alus siirrettäneen Baltian telakalle Pietariin."

Baltian telakka (Baltiskiy Zavod) ei pysty telakoimaan aluksia sen jälkeen kun ne on laskettu vesille; kyseessä on uudisrakennustelakka, jolla on vain "slipejä". Sevmorput telakoitaneen Kanonerskyn korjaustelakan uivassa telakassa kuten viimeksikin.
Itämeren telakan laituriin (Baltiyskiy tarkoittaa Itämerta, eikä Baltiaa, mitä Hesari taas ei varmaan tiennyt) Sevmorput kuitenkin päätyi, lähelle STP Linen terminaalia.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2021, 23:09:13 kirjoittanut Juhani Mehto »
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1869
Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Vastaus #137 : 12.01.2021, 00:05:34 »
Itämeren telakan laituriin (Baltiyskiy tarkoittaa Itämerta, eikä Baltiaa, mitä Hesari taas ei varmaan tiennyt) Sevmorput kuitenkin päätyi, lähelle STP Linen terminaalia.

Seison korjattuna. Jotenkin puhuttaessa tulee aina sanottua "Baltian telakka".

Reaktorin alasajon jälkeen laiva siirtynee kuitenkin Kanonerskyn keinosaarelle, jossa sijaitsee ainut riittävän suuri uiva telakka (telakka numero 5).
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1869
Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Vastaus #138 : 17.01.2021, 00:17:21 »
YamalMax-tyyppinen LNG-tankkeri Christophe de Margerie on aloittanut historiallisen keskitalven matkan Kiinaan Koillisväylää pitkin.

Christophe de Margerie ohitti Diomedesaaret hetki sitten ja poistui Koillisväylältä Beringinsalmen läpi. Sabettasta lähdöstä on kulunut yksitoista ja puoli vuorokautta. Keskinopeus 2500 merimailin matkalla oli noin 9 solmua.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2021, 00:50:23 kirjoittanut Tuomas Romu »
All information and details given in good faith but not guaranteed!