Ja jos nyt viitattiin Peter Vesterbackaan, niin realistisesti ajatellen hänen tunnelihankkeellaan ei ole mitään mahdollisuuksia; siihen on sidottu järjetön ajatus tekosaaresta Suomenlahdella (jonne ei kuitenkaan pääsisi sillä junalla!) ja Vesterbacka in hirttäytynyt ajatukseen Suomen-asemasta Otaniemessä, vaikka se on a) maakuntakaavan vastainen ja b) vaatisi koko Helsingin joukkoliikenneverkon rakentamista uusiksi että ihmiset pääsevät Tallinnan-junaan (tämän kustannuksia Vesterbackan hankkeeseen ei tietenkään ole kerrottu). Jos Tallinnan-tunneli rakennetaan, se rakennetaan valtioiden yhteisenä hankkeena, ei Vesterbackan hankkeena. Ja sen toteutumiseen menee niin pitkään, että Tallinnan-laivoja ehditään rakentaa vielä ainakin 2030-luvun sukupolvi ennen kuin laivojen korvaaminen tunnelilla on ajankohtaista.