Kirjoittaja Aihe: Honfleur  (Luettu 3822 kertaa)

Harri Anttila

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 49
Honfleur
« : 07.09.2022, 17:05:40 »
Kellään mitään tiatoa mitä ko. alukselle *tapahtuu* Fosenyardilla ja *kenelle* se menossa !?
Itse en hakemalla hakemallakaan löydä en sit mitään tietoa ,....     -ja toisaalta, alkuperäisellä tilaushinnalla  BF tuskin  -alusta enään haluaa(kaan)    -varsinkin  kun E-flexereitä tulee kuin liukuhihnalta

Oman puuliiterin ja Alangin tiatojen mukaan siitä modifioidaan Gabriellalle kaveri    ;) ;D ;D

Kai Heino

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 225
Vs: Honfleur
« Vastaus #1 : 09.09.2022, 19:32:52 »
Vai onko Baltic Princessin parina keväällä, jos Tallink/Silja linjalla vielä jatkaa.

Ilves Valta

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Honfleur
« Vastaus #2 : 10.09.2022, 09:56:52 »
Laivasta on ollut paljon huhuja mutta ei mitään faktaa. Huhuissa varsinkin Polferries ja alkuperäinen tilaaja Brittany Ferries ovat olleet esillä, mutta varsinkaan jälkimmäiseen en usko; kuten Harri jo sanoikin on firmalle tulossa läjä E-Flexereitä ja yksi niistä on nimenomaan sille reitille optimoitu mihin Honfleuria suunniteltiin.

Honfleurin pohjoiselle Itämerelle tulossa on sitten kysymys onko siinä mitään jääluokkaa ja/tai voidaanko siihen sellainen helposti lisätä? Helsinki–Tukholma-linjalla sitä tuskin nähdään, kun laivassa on vain 900 hyttipaikkaa, mutta jos Tallink haluaa Turun-linjalle jotain rahtipainotteisempaa niin Honfleur olisi siihen oiva peli: rahtikapasiteetti on yli tuplat Galaxyyn verrattuna, mutta laivalla on sitten kuitenkin kelpo matkustajatilat myös.

Kolmas potentiaalinen käyttäjä näillä vesillä mitä olen itse pohtinut on Eckerö. Heidän toimarinsa aikanaan (ennen koronaa) sanoi haastattelussa että jos markkinoille tulee Finlandiaa "vähän uudempi tai vähän parempi" laiva, he vaihtavat laivaa. No, Honfleur olisi selvästi uudempi, rahtakapasiteetti olisi vähän parempi mutta matkustajakapasiteetti vähän huonompi – mutta tämä olisi varmaankin helposti korjattavissa sillä, että osa hyteistä tai autokannesta muutettaisiin matkustajatiloiksi. Tosin ongelmana voi olla Honfleurin 22 solmun huippunopeus, se ei taitaisi riittää Finlandian nykyiseen aikatauluun?

Tauno Hermola

  • Siiffi
  • *****
  • Viestejä: 762
Vs: Honfleur
« Vastaus #3 : 10.09.2022, 13:47:29 »
Aikaisemmin on Honfleurille spekuloitu Turku - Gnydia linjaa:

https://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18397.msg159888#msg159888

Kalle Id tosin tyrmäsi tämän sillä, että laiva on paljon enemmän päivälaiva kuin mitä Turun ja Puolan väliseen liikenteeseen tarvittaisiin. Mutta onko Honfleur 900 hyttipaikallaan liikaa päivälaiva tuolle ilmeisesti kuitenkin rahtipainotteiselle reitille, olettaen tietenkin, että yhteys todella toteutuu.


Sven Liljeström

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 111
Vs: Honfleur
« Vastaus #4 : 11.09.2022, 09:10:52 »
Hiljaista on keskustelu viime aikoina ollut Turku - Puola reitilläkin.
Olin kokonaan unohtanut, että puolanrahtia kuljetetaan useankin varustamon
toimesta.
Kuten joku jo sanoi, uuden operaattorin linjalle tulo sekoittaisi pakan.
Honfleur puolalaisille - joo, mutta hintalappu lienee liian korkea.
Tosin heillä on käytössään parikin käyttöikänsä lopussa olevia paattia.
Usein nämä syystä tai toisesta kesken jääneet laivat ovat sitten johonkin
hintaan kelvanneet jollekin.

Harri Anttila

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: Honfleur
« Vastaus #5 : 05.11.2022, 00:35:02 »
Ei sillä että olisin mielipiteissäni negatiivinen mutta..... Turku-Puola  linja on ajallisesti aivan liian pitkä JOS miettii sitä panostusta laiva-yhtiön kautta  --sihen että bileristeilyt ei ihan iske tohon konseptiin