Jos LJ4:n ajoramppi tehtäisiin suunnilleen nykyisen terminaali 1:n eteläpäädyn kohdalle ja nykyinen LJ3/4:n ramppi purettaisiin kokonaan, voisi sekä 4- että 5-laitureihin saada samanaikaisesti parkkeerattua parisataametrisenkin aluksen. Uudet putket olisi varmaan joka tapauksessa rakennettava riippumatta siitä, miten laivapaikat lopulta jaettaisiin.
Vikingille tosin mahdollisesti riittäisi Lännessä yksikin kaija, sillä vaikka Amorella tulisikin Tallinnan linjan toiseksi kulkijaksi, ei se kuitenkaan koskaan sattuisi XPRS:n kanssa samaan aikaan Helsinkiin. Tosin sitten, jos kesälinjaa Tukholmaan ja Tallinnaan operoitaisiin, olisi tietysti kiva se toinenkin laivapaikka olla. Tallinkin mahdollinen kruiseri operoisi LJ6:een käyttäen 2-terminaalia (ja kellonaikoja säätäen voisi Tukholman laivakin tuohon sopia), MyStarin ja Megastarin paikka olisi LJ7 ja Finlandian LJ8.
Tässä asetelmassa olisi kiintoisaa olla kuulemassa kaupungin ja Tallinkin välisiä neuvotteluja siitä, miksi Serenaden ja Symphonyn olisi siirryttävä operoimaan mahdollisesti sesonkiluonteista linjaansa entiseen Vikingin terminaaliin Skattalle, kun kaikki muu matkustajaliikenne on keskitetty Länsisatamaan...