Ja jos ahvenanmaalaiset onnistuvat sotkemaan kuvionsa vielä pahemmin, eli eivät rakenna Gripön siltaa ja satamaa (kuvio on riitautettu, ja tunneliuskovaiset yrittävät ajaa omaa asiaansa uuden maakuntaparlamentin suuntaan), saa FinFerries etsiä uudelle polakkilautalleen jonkin toisen työpaikan. Ei niin, etteikö sellainen löytyisi, olisihan esim.Hailuodon linja kipeästi uudisaluksen tarpeessa, ja jos sinne suunniteltu kiinteä yhteys tosiaan joskus vuoden 2025 vaiheilla valmistuisi, olisi lautalle toki töitä tarjolla ihan tuossa Paraisten nykyisen kunnan alueellakin.
Ahvenanmaan maakuntahallituksella on omakin sähköhybridilauttahanke vireillä. Tämä suunnitelma toisi kehiin paljon pienemmän, kantavuudeltaan 76 tonnin aluksen, jonka toimialue olisi Kumlingen ja Enklingen välillä. Samanlaisia suunnitelmia on myös Brändön pohjoiselle linjalle Åvan ja Jurmon linjalle, mutta se ei sisälly nyt esitettyyn lisäbudjettiin.