Itseasissa en taitanut mitata tuota matkaa manner Virosta. Tuo mun karttani on vähän sellanen ettei siitä erota sitä onko välissä vettä vai ei. No kuitenkin ei kai sillä nyt niin merkitystä oo. Jos aletaan miettimään, että mikä linja voisi olla järkevä, mutta ei silti välttämättä kannattava niin se voisi olla turistilinja Hidenmaan ja Gotlannin välillä.
Uskallan hyvällä omalla tunnolla väittää, että tuon matkan taittaa kolmessa tunnissa miten vain.
Mielestäni on kyllä järjentöntä tuoda lentokonemaista toimintaa merelle kuten Tukholma-Riga.
Mikäli tuo liikenne nyt sitten alkaa Tukholman ja Rigan välillä niin menopaluu lippu sille välille maksaa käsittääkseni noin 196 euroa.
Ensi kesänä halpalento yhtiö alkaa lentämään Tukholmasta Pariisiin. Yhdensuuntainen lippu maksaa vain 53 euroa/suunta eli menopaluu lippu maksaa 106 euroa. Hinta jää reilusti alle tuon Tukholma-Riga m/p katamaraani lipun vaikka lentolipun päälle lisättäisiin lentokenttäverot.
Nuo molemmat matkustusmuodot on samantyyppisiä kun nuo katamaraanit muistuttavat hyvin paljon lentokoneella matkustamista.
Nyt kun ajatellaan asiaa niin, että joku Tukholmalainen lukee lehdestä kaksi ilmotusta ja toinen niistä on katamaraanilla Riikaan ja toinen lennä Pariisiin niin kumpi mahtaa kiinnostaa enemmän kun nuo Pariisin liput saa vielä halvemmalla.