Kirjoittaja Aihe: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa  (Luettu 275465 kertaa)

Tuomas Honkala

  • Maakrapu
  • Viestejä: 5
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #315 : 07.01.2022, 18:03:01 »
Kivimo pidennetään Iniön lisäreittiä varten. Falkö koneen ja potkurin vaihdossa Nauvon eteläistä reittiä.

Milla Louhi

  • Maakrapu
  • Viestejä: 5
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #316 : 15.01.2022, 02:47:11 »
Lautta-alus Odil kävi syksyllä Pärnu Shipyardilla telakoitavana ja  se hinattiin sieltä takaisin Suomeen ennen joulua. Siitä oli poistettu osa kansirakenteista, mm. ala-arvoisen pieni ja vanhanaikainen ruorihytti, mastot sekä reelingit. Lauttaan oli rakennettu uudet reelingit, se oli hiekkapuhallettu ja maalattu kokonaan uudelleen, kuitenkin ilman vapaasti kulkevien alusten valkoista raitaa.

Odil tulee siis jatkamaan vielä uraansa Finferriesin liikenteessä jälleenrakennuksen jälkeen - mutta missä tehtävässä, lautta-aluksena vai lossina, ja millä reitillä?

Tuomas Honkala

  • Maakrapu
  • Viestejä: 5
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #317 : 15.01.2022, 23:43:00 »
Idol jatkaa palvelustaan Skåldön kautta paikalla. Skåldö nykyinen lautta siirtyy Skagen:n. Ja Skagen liikennöivät Vikare siirtyy Närpes:n lähistölle.

Ari Leskinen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 344
  • Vain olennainen on tärkeää !
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #318 : 18.01.2022, 09:12:27 »

Replot 2 irtosi laiturista myrskypuuskien seurauksena. Idäntien hinaajat avustuspuuhissa Galtbyssa.

https://abounderrattelser.fi/finferries-drivande-farjas-trossar-var-nastan-nya-dykare-har-granskat-replot-2/
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!